11 Kasım 2015 Çarşamba

Duygusal Enerjinizi Kontrol Etmek



   Hiç kendinizi heyecanlı bir şeyler yapmaya odaklanmışken çok az uykuyla muhteşem hissettiğiniz oldu mu?Aynı zamanda cesaretiniz kırılmış ve depresyon halindeyken enerjinizin düşük olup sürekli uykulu olduğunuzu hissettiğiniz oldu mu?

   Aslında olay çok basit.Pozitif şeylerle ilgilendiğinizde enerji seviyeniz yükseliyor ve dikkatiniz artıyor.Aksine negatif şeyleri düşününce de enerji seviyeniz azalıyor ve dikkatiniz dağılmaya başlıyor.

   Pozitif olaylara dikkatinizi vermeniz sadece enerji seviyenizi ve dikkatinizi artırmaktan başka birçok faydası vardır.Daha mutlu olma,daha az stresli ve kaygılı olmak ,daha sevilen biri olma,daha fazla ömür gibi.

   Bu arada bazen kötü şeyler olacaktır ve duygularımızı kontrol etmemiz epey bir zor olacaktır.Günlük hayatta yaşadığımız negatif şeylerin %99'u önemsiz ve aşırı duygusal davranmamızı sağlayacak şeyler değildir.(genelde)

Örneğin bunlar olunca nasıl hissediyorsunuz.

  1. Buzdolabını açtınız ve içindeki yoğurt veya herhangi bir şey yere dağıldı?
  2. Birisine mesaj attınız ve geri dönmedi?
  3. 45 dakika boyunca sıra beklemek zorunda olduğunuzda?
  4. Lokantaya gittiniz sipariş ettiğiniz şeyler buz gibi geldi?


Daha da birçok şey sayabiliriz.

   Bunlardan kaçamazsınız.Bunlar olacak.Olduğunda almamız gereken bir karar var.Ya önemsemeyip omuz silkeceğiz yada onlara dikkatimizi vereceğiz.

Eğer duygularınızı kontrol altına almak istiyorsunuz size 3 ipucu vereceğim.

1-Duygularınızın farkında olun:Hayatım boyunca bu tip şeylerin beni kötüleştirmesine izin verdim ve hepsi bilinçaltı düzeyinde gerçekleşti.Şimdi hevesle bu küçük şeylerin gün içinde duygularımı nasıl etkilediğinin farkına vardım.Bunların farkına varıp anlamaya başlayınca duygusal enerjimi kontrol altına almaya başladım.

2-Nasıl tepki vereceğinizi kontrol altında tutun: Sizi üzecek şeyler olduğunda kendinize şunu söyleyin duygularınızın kontrolü sadece ve sadece sizde.Olayların sizi negatif etkilemesine de izin verebilirsiniz isterseniz vermezsiniz.

Bir şeyler tansiyonumu artırmaya başlayınca kendi kendime şu anda hissettiğim şeyin kendi seçimim olduğunu hatırlatıyorum.Bu tarz şeyler hala beni etkilemiyor desem yalan olur ama olaylara reaksiyonum artık daha az şimdi.15 saniye içinde genelde beni kontrol eden olayı umursamamayı başarıyorum.Kendi kendime diyorum ki "Bunun seni üzmesine izin verme.  Doğru çözüm ne?" Eğer doğru çözüm neyse onu yapmaya çalışıyorum ve kendi kendime negatif konuşmayı kesmeye çalışıyorum.

3-Düşünce yapınızı değiştirin:Hayatta öğrenmeniz gereken şeylerden biri de dikkatinizi nereye yönlendirirseniz duygusal enerjinizi de oraya yönlendirirsiniz.Eğer ki bir sıraya girdiğimde 40 dakika beklemem gerektiğinde kendi kendime "Onur şu anda yapabileceğin bir şey yok o yüzden rahatla derin bir nefes al ve rahatla" derim.O anda kafamda halletmem gereken orada yapabileceğim şeyleri düşünürüm bu sayede kendimi sabırsız,sinirli kılarak enerjimin düşmesine izin vermem.


Bazen çok küçük şeylerin dikkatimizi ve duygusal gücümüzü emmesine izin veririz.Duygularınızı kontrol etmeye bakın göreceksiniz hayatınızda çok şey değişecek.





0 yorum:

Yorum Gönder