31 Ekim 2015 Cumartesi

Lider Olmanın 4 Yolu



     Ülkemizde patron çok ama lider yok.Bunun nedeni patronluk taslamanın kolay olduğu bir ortamda yaşamamız.Lider olmak ise kolay değil.Liderlik yeteneği diye birşey var.Her başarılı insan lider olamıyor.Lider insan yukarıdaki fotoğraftaki gibi bir masa etrafında direktifler dağıtan değil sahaya inen ve lideri olduğu insanlarla birlikte olan,onlarla aynı nefesi alan insanlar oluyor. Peki liderlerin ortak özellikleri neler onlar patronlardan farklı neler yapıyorlar.

 1-Destekleyici Olmalı:Azarlayan,bağırarak iş yapan adam değilde karşı tarafı daha iyi dinleyerek çalışan biri olmalı.

 2-Problem Çözmeli: Yaşanılan problemlerde sakin kalabilmeli ve aynı problemin yeniden tekrarlanmamasını sağlamalı.

 3-Motive Etmeli: Çalışanlarını motive edebilmeli.Onlardan maksimum verimi alabilmeli. 

4-Karizmatik Olmalı: Çalışanları ona saygı duymalı.Yaptığı işlerde onu örnek almalı. Bunların yanında benim dikkatimi çeken liderlerle ilgili ,asla bir lider ben buranın lideriyim demez.Buralarda patron benim bana saygı duyacaksınız demeye başlayan biri aslında lider olmadığını söylemiş olur.Game Of Thrones dizisinde bir sahnede Kral Joffrey burada kral benim demişti.Dedesi rolünde olan Kralın sağ eli Tywin Lannister ona ders olabilecek birşey demişti.Ben Kralım demek zorunda kalan hiçbir kral gerçekten kral değildir.




0 yorum:

Yorum Gönder